27 iun. 2015

Ochi – Cauzele subtile ale imbolnavirii


poza-14




Ochii mei reprezinta oglinda sufletului. Ma ajuta sa vad in exterior si, prin ei, imi exprim toate emotiile interioare. In functie de profunzimea lor, este posibil sa imi descoper raporturile cu lumea exterioara. Functionarea ochilor mei reflecta felul in care vad viata si relatia mea cu aceasta. Reprezinta, de asemenea, faptul de a vedea clar propria viata si in interiorul meu. Reflecta viziunea mea asupra lucrurilor. Indica felul in care datele din exterior sunt transmise in interiorul meu. Ochii mei reactioneaza puternic atunci cand exista o interferenta, o respingere, o rezistenta fata de informatiile care sunt in contact cu ei. Daca am o dificultate de a vedea clar intr-o situatie, daca adevarul pare ascuns, ochii mei sunt incetosati. Daca ma deranjeaza ceea ce vad, intelegerea mea este incompleta si ochii mei reactioneaza. Ochii sunt afectati si atunci cand am o dificultate de a ma raporta la adevar, la realitate si la viitor. Fiecare ochi reprezinta un aspect particular al fiintei mele.
Ochiul stang simbolizeaza aspectul interior, emotional  si intuitiv, latura mea feminina si relatia cu mama mea. El este punctul meu de control, care ma ajuta sa stau la panda in fata a tot ceea ar putea constitui un pericol si sa reactionez imediat. O problema la ochiul stang indica cat de atasat sunt de ceva sau de cineva. Nu am incredere in cine sunt cu adevarat si poate vreau sa ascund ceea ce vad. Vreau sa ma simt in siguranta si prefer sa ma sprijin pe ceilalti, sunt dependent la nivel emotional. Am impresia ca nu imi pot controla emotiile, care nu cer decat sa se exteriorizeze!
Ochiul drept, are viziune rationala asupra universului si a situatiilor din exterior. Este ochiul recunoasterii, care ma ajuta sa imi slefuiesc identitatea. Face referire la latura mea masculina, la relatia cu tatal meu. Daca ochiul meu drept este afectat de o anumita problema, acest lucru inseamna ca este nevoie sa imi gasesc radacinile si sa intru in contact cu propria mea identitate. Trebuie sa fiu propriul stalp de sustinere. Nu mai am nevoie sa ma agat de cineva, sa ma simt neputicios. Gasesc o modalitate de a ma responsabiliza, de a deveni stapan pe viata mea.
Minciunile imi incetesoaza ochiul. Problemele la ochi indica faptul ca exista lucruri pe care refuz sa le vad si care imi pun semnul intrebarii …..principiile mele fundamentale si notiunile de justitie. Este foarte important de mentionat faptul ca, calitatea imaginilor care sunt trimise la creier de catre retina, depinde de felul in care reactioneaza sistemul meu nervos fata de aceste imagini transmise prin impulsuri nervoase: pe langa imaginea fizica, reala, exista toata aceasta „colorare” cu care impregnez fiecare imagine, tinand cont de experientele mele trecute si de bagajul meu emotional personal, familial sau social. Pe langa vederea exterioara, exista o alta vedere, care este strans legata de aceasta, perceptia mea interioara. Pot avea o afectiune la ochi, fara sa am impresia  ca am trait un traumatism sau o situatie stresanta: este vorba, mai degraba de a vedea pana unde am acceptat o situatie pe care am vazut-o, atat pe plan exterior, cat si interior. Stresul trait este legat mai mult de emotia mea fata de ceea vad, decat de evenimentul in sine.
Accept sa traiesc o viata vesela, plina de bucurie. Imi intaresc structurile avand incredere in intelepciunea mea interioara. Prin deschiderea celui de-al treilea ochi (chakra) pot avea o viziune corecta asupra mea, asupra lucrurilor, a oamenilor, a situatiilor si pot avea un discernamant limpede. Daca privesc in interiorul meu, inainte de a privi lumea, voi avea o noua viziune de ansamblu si o privire noua asupra existentei mele. Privirea mea va fi sincera si fara judecata.
Afectiunile ochilor, printre care si orbirea, reprezinta o modalitate de a ma inchide fata de ceea ce vad. Aleg sa ignor ceea ce se intampla in jurul meu, renunt la impresiile vizuale care m-ar determina sa ma analizez mai bine. In loc sa accept o realitate dureroasa, respingatoare sau confuza, prefer sa inchid ochii. Imi deformez perceptia asupra oamenilor si acest lucru ma ajuta sa fac fata realitatii cotidiene. De exemplu, daca „imi vad copiii cum cresc, cat ai clipi” si eu imi imaginez, in mintea mea, ca vor ramane mici. Prefer sa intrezaresc lucrurile, in loc sa le vad clar, deoarece acest lucru m-ar deranja prea tare. Poate fi vorba despre un secret nedezvaluit sau o tacere a mamei mele, fata de o situatie, care ma afecteaza, chiar daca inconstient. Decid, constient, „sa inchid ochii”. Imi este greu sa vad un pericol de care mi-e teama. Orbirea poate fi provocata si de diabet sau de acumularea unor lucruri pe care refuz sa le accept, care ma fac sa ma simt confuz si sa am sentimentul ca nu mai stiu incotro sa merg. Adeseori, atunci cand sunt ranit in urma unui soc, un traumatism sau o frica foarte puternica, vederea mea se pierde, la fel si energia organelor vizuale. Astfel, pastraz in intuneric unele amintiri si emotii, pe care prefer sa le ascund. Sau poate fi vorba despre frica de a pierde pe cineva sau ceva, foarte drag. Sunt speriat si prefer sa nu vad ce se intampla cu mine. Totusi, este posibil ca, intunericul din exterior sa produca o deschidere interioara, un univers intim, secret si colorat. Ma deschid mai mult spre spiritul meu interior. Este posibil sa-mi afectez ochii, prin propria mea atitudine negativa. Daca ii folosesc pentru a -i abuza pe ceilalti, pentru a-i manipula sau a-i seduce, intr-un scop egoist si pentru a-i controla, ochii mei lasa sa se vada aceasta realitate si sunt mai greoi, mai intunecosi.
Ochii rosii exprima oboseala mea interioara din cauza luptei impotriva emotiilor mele, pe care le refuz.
Ochii ustura atunci cand sunt iritat din cauza a ceea ce vad sau traiesc. Caut tot timpul cu ochii lucruri sau persoane pe care vreau sa le „dobandesc”.
Ochii uscati indica faptul ca traiesc o situatie in care imi pierd sau mi-am pierdut demnitatea si vreau sa raman impasibil. Este ca si cum ochii mei s-ar fixa undeva si nu ar mai fi lubrifiati. Nu imi dau voie sa plang in fata oamenilor.
Pungile de sub ochi indica faptul ca ma aflu intr-o situatie, in care am prins pe cineva in flagrant delict si eu insumi am fost surprins si imi este teama ca ceva va iesi la lumina zilei…Poate fi vorba despre acte, dar si despre ganduri, secrete, pe care nu vreau sa le divulg.
O problema de vedere (astigmatism, miopie, prezbitism) poate indica faptul ca incerc sa caut, dar si despre ganduri, secrete, raspunsuri in exterior, in loc sa le caut in interiorul meu. Cu cat voi cauta mai mult exterior, cu atat ma voi indeparta mai mult de esenta mea interioara.
O vedere neclara (cataracta, glaucom) denota faptul ca viziunea mea asupra realitatii este contrara a ceea ce vad. Acest lucru indica faptul ca imi este greu sa ma concentrez pe esential, ca refuz ceea ce vad.
Am o privire piezisa daca nu vreau sa fiu remarcat sau pur si simplu, vreau sa nu vad dar ceea ce se intampla in jurul meu. Constientizez faptul ca am nevoie de ochelari pentru a-mi corecta vederea, iar ochelarii imi confera o modalitate de a ma proteja de agresiunile exterioare. In timp ce pot impiedica intrusii sa intre in universul meu, ma pot ascunde in spatele ochelarilor, evitand astfel sa imi arat adevarata fata.
Daca am o sensibilitate excesiva la lumina, inseamna ca imi percep viata in negru si nu vad decat partea intunecata a fiintei mele.
Un ochi vanat exprima exteriorizarea violentei mele interioare. Atitudinea mea negativa a atras pe cineva sau ceva ce m-a lovit, asa cum as fi vrut si eu sa o fac.
Daca globii oculari ies din orbita (exoftalmie) inseamna ca sunt tot timpul in alerta, la panda. Exista o distorsiune intre ceea ce vad si realitate, ceea ce imi provoaca un stres imens. Intr-o situatie in care ma simt in pericol si am tendinte spre paranoia, globii oculari sunt iesiti in afara, pentru a vedea mai bine in jurul meu.
Accept frumusetea din jurul meu, si imi acord  timp pentru a o contempla. Imi indrept ochii spre ceea ce este frumos in jurul meu si in interiorul meu.
AFIRMATII
Privesc prin ochii iubiri si ai bucuriei.
Renunt  la nevoia de a avea intotdeauna dreptate. Sunt impacat. Ma iubesc si ma aprob pe mine insumi.
Imi creez acum o viata la care imi face placere sa ma uit.
Imi propun sa iert din toata inima. Privesc prin ochii compasiunii si intelegerii.
CRISTALE
Fluorita, rodocrozit, smarald.
RUGACIUNE
„Doamne,
iti multumesc ca-mi speli ochii cu lumina ta vindecatoare,
ajuta-ma sa ma focalizez cu claritate si
sa vad toata frumusetea si toate bucuriile vietii.
Multumesc.
Asa sa sa fie si asa este!”
(Sursa – Louise L Hay, Doreen Virtue, Dr.Jacques Martel)
Sa va fie de folos!
Psiholog Psihoterapeut Recatej Luana Luminita

Niciun comentariu: