25 mar. 2014

Cele 9 Fericiri


CELE 9 FERICIRI

Dragi prieteni,

Incep prin a va povesti un scurt vis pe care l-am avut acum 2-3 luni de zile in urma. 
"Eram impreuna cu Dan (http://daniilgaucan.wordpress.com) si Cristiana (http://pearipilesufletului.blogspot.ro), intr-o cladire de culoare alba, ce avea o forma circulara. Intrebam, asa cum mi se intampla deseori, acea persoana nevazuta din vis, ce este cu acea cladire. Mi s-a raspuns: este clinica voastra medicala si in ea veti incepe sa ii vindecati pe oameni explicandu-le si facandu-i sa inteleaga FERICIRILE. Din sala centrala se facea o usa care ducea in alta sala, in interiorul aceleiasi clinici. Primul a intrat pe usa Dan, l-a urmat apoi Cristiana si ultima care ma pregateam sa intru am fost eu. Acolo visul s-a sfarsit."
Primul lucru cand m-am trezit a fost sa ma gandesc la faptul ca exista un sanatoriu in Mangalia, ce are culoare alba si forma circulara exact ca in vis. Nu mica mi-a fost mirarea sa aflu ca pentru Dan lucrurile s-au potrivit de asa natura incat pe la inceputul lunii ianuarie, in mod neasteptat pentru el, a fost invitat sa sustina seminarul sau in Mangalia. Eu am avut visul inainte de seminarul sau. Acum vreo 3 saptamani in urma, a ajuns in Mangalia spre a sustine seminarul ei, Cristiana. Peste nu multa vreme voi ajunge si eu. Este exact in ordinea in care am vazut in vis ca intram pe acea usa.
Pe cand cautam ceva pe internet ce imi era necesar pentru cursul „Codul Ingerilor”, am dat peste cele 9 Fericiri. Sunt fraze spuse de catre Domnul nostru Iisus Hristos, Apostolilor Sai, pe care le-a auzit cel putin o data, mai tot omul.
De cateva zile imi apare in mod consecvent o viziune: Inaltul Inger Gabriel, tinand in stanga si in dreapta cate un buchet mare de flori albe. Acestea intr-o viziune sunt lotusi, in alta trandafiri, in alta crini, in alta garoafe. De fiecare data insa sunt doua buchete si florile chiar daca au alta forma, isi pastreaza culoarea alba. Din experienta viziunilor mele, cand este vorba doar de o floare se refera strict la persoana mea, iar cand este vorba de buchete se refera la multi oameni. Evident ca privind o astfel de viziune, primul gand m-a condus catre 25 martie, Sarbatoarea Bunei Vestiri, cand Maica Domnului a fost instiintata de Gabriel ca va avea un Fiu, care se va numi Iisus.
Acum cateva zile fiica mea mi-a spus ca are nevoie de ajutorul meu pentru un test pe care il va da la religie. Mi-a spus ca testul o sa-l aiba in data de 25 martie si are ca subiect... cele 9 Fericiri. Eu cred ca exista legatura profunda intre toate acestea.
Reamintesc mai jos fericirile (extras din site-ul www.referat.ro) si exprim in acelasi timp speranta, ca in foarte scurta vreme, pana in sfarsitul acestei luni, vor fi simtite toate acestea cum nu s-a intamplat pana in prezent.

                               Cele  9  Fericiri

     1.     Fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor este Imparatia Cerurilor;
2.     Fericiti cei ce plang , ca aceia se vor mangaia;
3.     Fericiti cei blanzi, ca aceia vor mosteni pamantul;
4. Fericiti cei ce flamanzesc si inseteaza de dreptate, ca aceia se vor satura;
5.     Fericiti cei milostivi, ca aceia se vor milui;
6.     Fericiti cei curati cu inima, ca aceia Il vor vedea pe Dumnezeu;
7.     Fericiti facatorii de pace, ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema;
8. Fericiti cei prigoniti pentru dreptate, ca a lor este Imparatia Cerurilor;
9.   Fericiti veti fi, cand din pricina Mea va vor ocari si va vor prigoni si mintind vor  zice tot cuvantul rau impotriva voastra. Bucurati -va si va veseliti, caci plata voastra multa este in ceruri.


                         Explicatia fericirilor

Prima fericire :   Sarac cu duhul = Smerit ; acestia se straduiesc sa scape de pacatul mandriei si sa ajunga la desavarsire;
A doua fericire :   Plansul este exteriorizarea sentimentelor noastre; Dumnezeu ii va rasplati pe cei care plang pentru adevar;
A treia fericire :    Mantuitorul recomanda blandetea ca pe o virtute de pret; la temelia oricarui adevar, pentru dobandirea fericirii vesnice, blandetea este piatra de temelie;
A patra fericire :   Cei care sunt blanzi si inseteaza de dreptate sunt adevaratii crestini care urmaresc infaptuirea dreptatii si a binelui; de aceasta “sete” si “foame” au dat dovada martirii si sfintii;
A cincea fericire :   Milostenia pe care ne-o cere Mantuitorul este o exteriorizare prin fapte a iubirii fata de aproapele, pe care suntem datori sa-l ajutam; rasplata pe care o vor primi cei milostivi este Imparatia Cerurilor;
A sasea fericire :      “Cei curati cu inima” sunt cei nevinovati si lipsiti de viclenie, iertatori, buni si rabdatori;
A saptea fericire :    Facatorii de pace sunt acei crestini care nu fac pacate grele si sunt impacati cu Dumnezeu si cu oamenii;
A opta fericire :       Mantuitorul ii rasplateste pe aceia care de-a lungul veacurilor sunt prigoniti pentru credinta lor; Imparatia Cerurilor este rasplata pentru ei;
A noua fericire :      Iisus Hristos ii face fericiti pe aceia care de-a lungul veacurilor implinesc poruncile sale, chiar suferind prigoniri.



       Fericirile alcatuiesc o adevarata scara a desavarsirii :
1.     smerenie;
2.     parere de rau, plans;
3.     blandete;
4.     dorinta de adevar;
5.     milostenie;
6.     nevinovatie;
7.     iertare;
8.     sfintenie;
9.     bucurie;


Sa fiti FERICITI!





Un comentariu:

Anonim spunea...

superb !