Cum sa devenim o persoană falsă în 12 săptămâni ?/ How To Become an Artificial Person in Twelve Weeks ?
Cum sa devi o persoană remarcabilă în 5 săptămâni inlocuind efectele(virtutile morale) cu izvorul lor(prezenta constienta si cele patru atitudini corecte indicate de Patanjali si de Buddha) / How To Become An Outstanding Person In Five Weeks replacing effects ( moral virtues) with their source (awareness and the four right attitudes)
Metoda jurnalului zilnic a lui Benjamin Franklin pentru a cultiva cauzele (constienta si atitudinile corecte), in locul efectelor lor (virtutile morale)
Patanjali si Buddha au indicat patru atitudini : 1. Maitri/Metta (iubire simpatica, identificare ), 2. Karuna (iubire empatica; identificare), 3. Mudita ( bucurie ), 4. Upeksha/Upekha (egalitate mentala, neutralitate)[5]
Oamenii adormiti si cei analfabeti spiritual, fac propaganda pe mii de situri, erorii cultivarii efectelor (virtutilor morale)[7] si autoperfectionarii [4], in locul cultivarii cauzelor acestora: constienta si atitudinile corecte.
Exista doua articole despre eroarea cultivarii virtutilor morale: 1. Eroarea moralitatii - De ce cultivarea virtutilor morale este gresita ?"[7.1] si 2. De ce indemnul la moralitate este gresit ? Care este cea dintai porunca ? In ce consta adevarata rugaciune ? Care este calea de eliberare, ascensiune, indumnezeire ?
Care este singurul pacat ? Lipsa de constienta [7.2]
Cineva care nu a practicat prezenta constienta, imi spunea ca pentru a ajunge la aceasta stare este necesar sa schimbam cu totul modul de viata..
I-am raspuns ca nu se incepe cu schimbarea modului de viata, fiindca practica prezentei constiente e suficienta... moralitatea nu e cauza, ci un efect .
Nu se incepe cu moralitatea si religia, ci cu practica prezentei constiente . Vedeti in articolul despre eroare moralitatii [7.1] o anecdotă din viaţa lui Nagarjuna, care ilustreaza efectul transformator al prezentei constiente care vindeca hotia, lacomia.
Pledoaria lui Osho cu privire la eroarea moralitatii redata in [7.1] este remarcabila[ANEXA]
Tot asa nu se incepe cu moralitatea si religia, ci cu practica atitudinii iubirii empatice
"Nu aveti nevoie de religie pentru a avea morala. Dacă nu puteti discerne binele de rău, atunci va lipseste empatia, nu religia"/ You don’t need religion to have morals. If you can’t determine right from wrong, then you lack empathy, not religion." [8]
Benjamin Franklin a indicat trecerea in revista a zilei, la incheierea ei, este o forma de constienta retroactiva (recapitulare), care reproduce stergerea, care se petrece cu ocazia somnului, care a fost expusa in detaliu in articolul: "Calea intelepciunii este sa scazi zi de zi cunoasterea mijlocita"[3] . Constienta retroactiva la final de zi este mai buna decat inconstienta, dar ea mentine captivitatea in minte ( oglinda retrovizoare) si intareste egoul ( prin culpabilizare).
Doar tehnicile de recapitulare in sens invers ( din momentul prezent inapoi catre inceputul zilei) a succesiunii evenimentelor care au avut loc pe parcursul zilei au capacitatea de a desfasura ghemul creat si de a finanta constienta impartiala prin constienta retroactiva [3]
Metoda jurnalui lui Benjamin Franklin poate fi aplicata pt atitudini, prin inlocuirea punctului cu semnul plus(+) in caz de reusita si cu semnul minus(--) in caz de greseli/abateri de la atitudinile propuse. Jurnalul lui Benjamin Franklin avea 12 pagini fiecare avand drept titlu virtutea dorita ( vedeti imaginea paginii referitoare la cumpatare /temperance )[6] . Nu uncercati sa cultivati toate virtutile simultan. In fiecare saptamana va concentrati pe o singura virtute, lasand pe precedenta sa isi urmeze cursul natural [6]
Sistemul lui Benjamin Franklin era intemeiat pe principiul înlocuirii obiceiurilor nocive si vechi, cu obiceiuri noi, benefice. Cuvântul cheie fiind "obiceiuri". Când motivatia si dorinta de a le face sa dispară lipseste obiceiurile noastre ne duc automat în directia programata anterior. Intrebarea este daca sunteti programat pentru succes sau pentru esec ?Permiteti-mi să vă orientez în direcția cea bună"Benjamin Franklin’s system was based on the principle of repldvs /acing old-bad habits with new-good habits. The key word being habits. When motivation and desire fade away or take a leave of absence our habits automate us in a preprogrammed direction. The question is are you programmed for success or failure? Allow me to steer you in the right direction.[6]
Iata un exemplu al ignorantei si al propagandei pentru autoperfectionare [4.2]:
"Idealurile noastre sunt precum stelele : nu avem cum ajunge la ele cu mainile, dar, asemeni unui om pierdut in desert, le putem alege ca niste repere de orientare si, daca le urmam, avem sansa de a ne implini destinul. Faimosul inventator si om politic Benjamin Franklin[1] a ramas in constiinta lumii drept un campion al autoperfectionarii si urmaririi idealurilor (Eroarea autoperfectionarii si urmaririi virtutilor morale a fost abordata in cateva articole [2])
Poate ca cea mai expresiva dovada a perseverentei lui, exemplara pentru noi , consta in cele 13 virtuti esentiale in evolutia omului.
Pentru a-si inregistra progresele, Franklin si-a creat un jurnal impartit in 13 sectiuni , fiecare parte fiind corespunzatoare unei virtuti.
In fiecare seara , el obisnuia sa isi treaca in revista ziua trecuta si sa insemne cu un punct fiecare abatere de la virtutile propuse. Daca la inceput paginile erau innegrite de o multime de puncte, odata cu timpul , acestea s-au micsorat vazand cu ochii.
Dupa o vreme el si-a facut aceasta analiza nu zilnic ci anual , apoi la fiecare sapte ani .In cele din urma, Franklin a renuntat sa isi mai completeze jurnalul greselilor , dar l-a purtat mereu asupra lui , ca un avertisment si o aducere aminte." [4.2]
Cele 12 virtuti din biografia lui Benjamin Franklin[6]/ Benjamin Franklin’s Twelve Virtues [6] devin 13 virtuti in [4.1][4.2][4.3]
1 - Cumpatare/Temperance ( eliminarea exceselor alimentare): nu manca pana la umplere completa; nu bea pana te ametesti./ Eat not to dullness; drink not to elevation
2 - Tacere/ Silence ( eliminarea vorbariei inutile finanteaza ascultarea si constienta) : Vorbeste numai despre ceea ce este in beneficiul altora si al tau (nu vorbi decat ce poate fi folositor pentru tine si pentru altii); fereste-te de convorbiri desarte (evita conversatiile usuratice)/ Speak not but what may benefit others or yourself; avoid trifling conversation.
3 - Ordine/ Order (eliminarea dezordinii spatiale si temporale) : Fa in asa fel incat fiecare lucru sa isi aiba locul sau ; acorda fiecarei activitati/afacere un timp anume hotarat./ Let all your things have their places; let each part of your business have its time.
4 - Hotarare/ Resolution (eliminarea indeciziei): fii decis sa faci ceea ce esti dator sa faci, executa fara amanare ceea ce ai decis; Pune-ti in minte sa faci ceea ce esti dator sa faci ; fa fara sa gresesti ceea ce ti-ai propus/Resolve to perform what you ought; perform without fail what you resolve.
5 - Economie/ Frugality (practica simplitatea, reducerea dorintelor si eliminarea risipei de resurse financiare): Nu risipi nimic decat pentru a face bine celorlalti si tie insuti ; nu cheltui nimic fara a fi necesar/ Make no expense but to do good to others or yourself; i.e., waste nothing.
6- Sarguinta/ Industry. (elimina risipa de timp) : Nu pierde timpul ; fii mereu implicat in ceva util /ocupa-te neincetat cu ce este folositor; abtine-te de la orice fapta nefolositoare/ Lose no time; be always employed in something useful; cut off all unnecessary actions.
7- Sinceritatea/ Sincerity. ( practica autenticitatea; elimina separarea dintre gand si vorbe): Nu face apel la rautacioasa inselaciune ; gandeste inocent si drept ; vorbeste in acord cu gandurile tale; fereste-te de orice fel de prefacatorie, formeaza-ti cugetari drepte si sincere si conformeaza-te lor cand vorbesti/Use no hurtful deceit; think innocently and justly, and, if you speak, speak accordingly.
8- Dreptatea/ Justice. (nu leza/nedreptatii interesele altora) : Nu gresi in fata nimanui aducandu-i daune si refuzandu-i beneficii pe care esti dator sa i le acorzi; nu face rau nimanui, nu-i vatama interesele si nu intarzia sa-i faci binele la care te obliga datoria/Wrong none by doing injuries, or omitting the benefits that are your duty.
9- Moderatia mentala / Moderation. (elimina excesele si autoagresiunea): Evita extremele(excesele) ; abtine-te sa pui la inima ori sa te superi pe ofensele ori nedreptatile care ti se fac, atata vreme cat tu crezi ca nu le meriti/ Avoid extremes; forbear resenting injuries so much as you think they deserve.
10- Curatenia/ Cleanliness (elimina murdaria, poluarea pe corp, haine, casa, hrana materiala, hrana informationala): Nu tolera nici un fel de murdarie nici pe corp, nici pe haine, nici in casa si nici in modul cum iti duci viata / Tolerate no uncleanliness in body, clothes, or habitation.
11- Calmul/ Tranquility (apararea invulnerabilitatii pacii interioare) : Nu te lasa tulburat de lucruri marunte sau de incidente obisnuite ori inevitabile./ Be not disturbed at trifles, or at accidents common or unavoidable.
12- Castitatea/ Chastity. (elimina risipa de resurse genetice): Foloseste-te arareori de sexualitate(nu te lasa in voia placerilor trupesti) si numai pentru sanatate sau procreere ; niciodata din plictiseala , slabiciune sau pentru a dauna linisti si reputatiei altuia sau tie insuti./ Rarely use venery but for health or offspring, never to dullness, weakness, or the injury of your own or another’s peace or reputation.[6]
13- Modestia/Umilinta/ Humility : Urmeaza in aceasta privinta exemplul lui Iisus si Socrate./ Imitate Jesus and Socrates [4.3]
by Mirahorian Copyright © 2014 All Rights Reserved http:// www.danmirahorian.ro/
BIBLIOGRAFIE
1. Inventatorul paratraznetului a fost un roman (Procopiu Divis), iar nu Benjamin Franklin
http://www.scribd.com/doc/ 132766771/ US-Army-researchers-are-usi ng-a-Romanian-invention
2. ARTICOLE DESPRE EROAREA CURSURILOR DE DEZVOLTARE PERSONALA
Tu esti o fiinta perfecta ucisa de vie, ingropata in credinte, fortata sa repete modele, impiedicata sa fie ea insasi. Tu esti perfectiunea; altii te-au facut sa crezi ca te poti dezvolta, ca poti sa te imbunatatesti, ca sa nu fii tu insati, ca sa accepti sa fii o copie, sa urmezi modele, sa accepti sa fii o fiinta moarta in viata. Tot ce ai de facut este sa dai la o parte gunoiul care acopera diamantul din tine... sa intri in starea in care iti realizezi desavarsirea ...sa scapi de orbire ..
Evolutie spirituala= aceeasi marie cu alta palarie; nu e nimic de evoluat, de adaugat, de dezvoltat, ci de inlaturat; totul este deja in tine; trebuie doar sa-ti amintesti cine esti... sa fii prezent, sa asculti tacerea si-ti vei aminti.. esti o fiinta unica ! Ce sa dezvolti ?
2.1. DEZINFORMAREA : INTRETINEREA CONFUZIEI INTRE SPIRITUALITATE SI CURSURILE DE DEZVOLTARE PERSONALA
Disinformation for the Maintenance of the confusion between spirituality and personal development courses
Lucid reflections on spirituality and personal development courses
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=810659395614 389&set=a.810659372281058. 1073742154.349283161752017 &type=1&theater
ADRESA DE DESCARCARE
https://www.facebook.com/ download/261353114024275/ DEZINFORMAREA%20INTRETINERE A%20CONFUZIEI.pdf
2.2. Eroarea autoperfectionarii /The error self-improvement
Motto: "Dacă va schimbati modul în care priviti lucrurile, (atunci ) lucrurile la care va uitati se schimba"/ "If you change the way you look at things, the things you look at change" (Wayne Dyer)
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=742391292441 200&set=pb.349283161752017 .-2207520000.1389482452.&t ype=3&theater
2.3. Eroarea cursurilor de dezvoltare personala
ELIMINAREA ABSENTEI DIN VIATA TA, INCETAREA VIETII IN CARE ESTI TRAIT IN LOC SA TRAIESTI, IN CARE ESTI LOCUIT IN LOC SA TE LOCUIESTI
Ce se ascunde in spatele indemnului "Urmeaza-ti visele/ Follow your dreams" ?
Nu exista dezvoltare personala si imbunatatire decat pt prizonierii in minte, pentru mortii in viata Peste tot intalnim cursuri de dezvoltare personala facute de orbi pt uzul altor orbi . Ce dezvoltare personala si ce imbunatatire poate fi adusa celor adormiti ori celor morti in viata, daca nu trezirea, invierea din morti.
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=739734812706 848&set=a.739734792706850. 1073742069.349283161752017 &type=1&theater
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=739734812706 848&set=pb.349283161752017 .-2207520000.1389482452.&t ype=3&theater
3. CALEA INTELEPCIUNII ESTE SA SCAZI ZI DE ZI CUNOASTEREA MIJLOCITA
" ( A urma) Calea cunoaşterii inseamna sa înveţi (sa adaugi) ceva nou in fiecare zi. Calea inţelepciunii inseamna sa dai drumul la ceva ( sa scazi cunoasterea mijlocita) in fiecare zi". / "The Way of Knowledge is to learn ( to add ) something new every day. The Way of Wisdom is to let go of ( to subtract ) something every day"./ "La voie de la connaissance est d'apprendre ( ajouter) quelque chose de nouveau chaque jour. La voie de la sagesse est de lâcher (enlever) quelque chose chaque jour (Proverb Zen si prima propozitie din Lao Tzu 48)
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=793954543951 541&set=a.793954517284877. 1073742120.349283161752017 &type=3&theater
4.1. Cele 13 principii ale lui Benjamin Franklin
http:// www.resursecrestine.ro/ eseuri/10677/ cele-13-principii-ale-lui-b enjamin-franklin
4.2. Blogul Dianei- Cele 13 reguli despre virtute ale lui Franklin
http://www.diane.ro/2011/ 05/ cele-13-reguli-despre-virtu te-ale-lui.html
4.3. Benjamin Franklin’s 13 Virtues
http://powersbusiness.com/ benjamin-franklins-13-virtu es/
4.4. The Original Thirteen Virtues of Benjamin Franklin
http://www.johnbluff.com/ tag/benjamin-franklin/
5. ELIMINAREA ATITUDINILOR AUTODISTRUCTIVE PRIN CONSTIENTA SI REPROGRAMARE
O fiinta umana neinformata este in sclavie. Oamenii sunt asa de orbi incat nu vad ca recomandarea generalizata, de a practica iubirea simpatica (maitri; metta) in toate cazurile(dusmani, fiinte dragi ) reprezinta cauza autodistrugerii lor ! Care sunt in realitate cele doua tipuri de iubire, la care se refera cele doua porunci, la care Iisus a redus Legea veche si proorocii ?
"Nu-i nimic in neregula cu atitudinile gresite sau cu erorile de judecata; Ele doar te pot ucide, asta-i tot."/ "There's nothing wrong with wrong attitudes or with and errors in thinking. They just kill you, that's all !" ( Ihaleakala Hew Len )
"Cea mai mare descoperire a generatiei mele este că un om isi poate schimba viata, pur si simplu prin modificarea atitudinii mintii sale"/ "The greatest discovery of my generation is that a man can alter his life simply by altering his attitude of mind."(William James)
"Cea mai mare descoperire a tuturor timpurilor este că un om isi poate schimba viitorul doar prin schimbarea atitudinii sale"/"The greatest discovery of all time is that a person can change his future by merely changing his attitude." (Oprah Winfrey)
"O fiinta umana (popor; populatie; civilizatie) neinformata este o fiinta (popor; populatie; civilizatie) in sclavie/ An uninformed human being (people, populace, civilization) is a human being (people, populace, civilization) in slavery" /Une population non informé est une population qui vit en esclavage (George Washington)
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=851918601488 468&set=pb.349283161752017 .-2207520000.1395815601.&t ype=3&theater
Care sunt cele patru atitudini corecte indicate de Patanjali si de Buddha ( care azi se afla la originea legii atractiei, gandirii pozitive si EFT- tehnicilor de eliberare emotionala), pt. a realiza Impacarea, Trezirea, Eliberarea si Iluminarea ?
Which are the four right attitudes towards ourselves and others to realize Inner Peace, Enlightenment, Liberation or Ascension/ Quelles sont les quatres attitudes correctes envers nous-mêmes et les autres pour realiser la paix intérieure, l'éveil, la libération ou l'Ascension
http:// www.danmirahorian.ro/ Atitudini-Trezire.pdf
6. Cum sa devi o persoană remarcabilă în 5 săptămâni inlocuind efectele cu izvorul lor / How To Become An Outstanding Person In Twelve Weeks
http:// www.alexshalman.com/2007/ 02/08/ how-to-become-an-outstandin g-person-in-twelve-weeks/
imaginea paginii referitoare la cumpatare /temperance
http:// www.alexshalman.com/blog/ wp-content/uploads/2007/02/ temperance.jpg)
The Autobiography of Benjamin Franklin (Dover Thrift Editions)
http://www.amazon.com/gp/ product/ 0486290735?ie=UTF8&tag=alex shalcompr-20&linkCode=as2& camp=1789&creative=9325&cr eativeASIN=0486290735
7.1 Eroarea moralitatii - De ce cultivarea virtutilor morale este gresita ?
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=786638958016 433&set=a.786638921349770. 1073742113.349283161752017 &type=1&theater
ADRESE DE DESCARCARE
https://www.facebook.com/ download/282863355165551/ Eroarea-moralitatii-De-ce-c ultivarea-virtutilor-moral e-este-gresita.pdf
de la adresa de mai sus pot descarca doar membrii grupului
Awakening Now - How to Survive the Earth Changes
http://www.facebook.com/ groups/awakeningnow/
ALTE ADRESE DE DESCARCARE
http://www.scribd.com/doc/ 110824353/ Eroarea-moralitatii-De-ce-c ultivarea-virtutilor-moral e-este-gresita
7.2. De ce indemnul la moralitate este gresit ? Care este cea dintai porunca ?
In ce consta adevarata rugaciune ? Care este calea de eliberare, ascensiune, indumnezeire ?
Care este singurul pacat ? Lipsa de constienta
http:// reteaualiterara.ning.com/ group/caleaeliberarii/ forum/topics/ de-ce-indemnul-la-moralitat e-este-gresit
8. VALOAREA IUBIRII EMPATICE / THE VALUE OF EMPATHETIC LOVE
Ascunderea empatiei (compasiunii ) sub eticheta generala si falsa de bunatate
https://www.facebook.com/ photo.php?fbid=820657021281 293&set=a.820656901281305. 1073742168.349283161752017 &type=3&theater
ANEXA
Osho despre eroarea moralitatii [7.1]: "Dar, pentru moralitate, pentru religii – pentru aşa-numitele religii –, ordinea trebuie impusă, bunătatea trebuie să fie impusă, de undeva de sus, de undeva din afară. Religiile, preceptele morale, preoţii, papii consideră că răul vă defineşte încă de la început –reţineţi acest lucru. Ei nu cred în bunătatea omului; nu cred în bunătatea înnăscută a omului. Ei cred că sunteţi răi şi, dacă nu vă învaţă să fiţi buni, nu puteţi fi buni; dacă bunătatea nu vă este impusă din afară, nu are cum să vină dinăuntru. Deci, pentru preoţi, pentru oamenii religioşi, pentru moralişti, sunteţi răi de la natură.
Bunătatea este o disciplină impusă din afară.
Sunteţi haos, şi ei trebuie să aducă ordinea; ei sunt cei care vor aduce ordinea.
Numai că ei sunt cei care au transformat lumea în dezordine, haos, confuzie, într-o casă de nebuni, deoarece ei sunt cei care, de secole şi secole, fac ordine şi disciplinează."
IN LOC SA VA ARATE CALEA DE A VA REINTOARCE ACASA, CALEA CATRE PROGRAMUL SURSA - DE FRICA CA VETI REDEVENI LIBERI, OMNIPOTENTI, PRIN ACCESUL LA FUNCTIONAREA DIVINA -NICI EI NU INTRA, SI NICI PE ALTII NU-I LASA SA INTRE PE POARTA CATRE INDUMNEZEIRE
"Au fost nişte învăţători atât de buni [PREOŢI, OAMENII RELIGIOŞI, MORALIŞTII], încât elevii lor au ajuns la nebunie.
O stinta autentica nu poate începe prin a pune condiţia ca, înainte de orice altceva, să devii moral şi abia după aceea să începi să practici prezenta constienta" care va conduce la meditatie si la vindecare . Diferenta intre medicatie si meditatie este doar de o litera, dar una dintre vindecari vine din afara, iar cealalta din centrul nostru .
Calea expusa in stiinta este amorală. Incercaţi să priviţi astfel lucrurile… un medicament este amoral; medicamentul nu este nici moral, nici imoral. Dacă îl administrăm unui hoţ, îşi va face efectul şi-l va ajuta; dacă îl administrăm unui sfânt, se va petrece acelaşi lucru.
Medicamentul nu va face nicio deosebire între un ticălos şi un sfânt; nu poate spune: "Acesta este un hoţ, am să-l ucid; acesta este un sfânt, am să-l ajut."
Medicamentul este un produs al ştiinţei. Pentru el, faptul că eşti hoţ sau sfânt este lipsit de însemnătate.
Stiinta trezirii nu va cere acest lucru absurd. Sa va vindecati intai de vicii, tipare reactionale autodistructive si apoi sa va dea medicamentul :
"O persoană este bolnavă, are febră, iar doctorul vine şi spune: "Mai întâi coborâţi febra, însănătoşiţi-vă; abia după aceea vă pot da medicamentul.
Cam aşa se întâmplă.
Un hoţ vine la un sfânt şi-i spune: "Sunt un hoţ. Spune-mi cum să fac să practic meditaţia?" Sfântul îi spune: "Intâi şi-ntâi nu mai fi hoţ. Cum să poţi practica meditaţia dacă eşti hoţ?"
Un alcoolic vine şi spune: "Eu sunt alcoolic. Cum pot face să practic meditaţia?"
Sfântul răspunde: "Prima condiţie este să renunţi la băutură; abia după aceea poţi începe să practici meditaţia." Aceste condiţii sunt sinucigaşe. Omul este alcoolic, iar hoţul este imoral deoarece mintea lor este tulburată. Acestea sunt consecinţe ale unei minţi tulburate, dar lor li se spune: "Mai întâi fă-te bine, apoi vei putea medita."
Insă, în acest caz, cine ar mai avea nevoie de meditaţie?
Meditaţia se practică în scopul vindecării. Meditaţia este un medicament.
Stiinta prezentei constiente este amorală. Incercaţi să priviţi astfel lucrurile… un medicament este amoral; medicamentul nu este nici moral, nici imoral. Dacă îl administrăm unui hoţ, îşi va face efectul şi-l va ajuta; dacă îl administrăm unui sfânt, se va petrece acelaşi lucru.
Medicamentul nu va face nicio deosebire între un ticălos şi un sfânt; nu poate spune: "Acesta este un hoţ, am să-l ucid; acesta este un sfânt, am să-l ajut."
Medicamentul este un produs al ştiinţei. Pentru el, faptul că eşti hoţ sau sfânt este lipsit de însemnătate.
Nu te întreabă cine eşti. Este suficient să fii om. Indiferent unde eşti, indiferent ce eşti, eşti acceptat.
Alege o tehnică ce ţi se potriveşte, pune-ţi în ea toată energia şi niciodată nu vei mai fi acelaşi.
Tehnicile adevărate, autentice vor avea mereu acelaşi efect. Dacă aş începe prin a pune condiţii, aş dovedi că folosesc o pseudotehnică.
Dacă spun: "Mai întâi trebuie să faci asta, şi nu trebuie să faci asta, după care…", asemenea condiţii sunt imposibil de îndeplinit, căci un hoţ îşi poate schimba obiectivul, prada, dar nu va înceta de a fi hoţ.
Un om lacom îşi poate schimba obiectul lăcomiei, dar nu poate înceta de a mai fi lacom. [PRIN FORTARE DIN AFARA CA IN MORALITATE; CEEA CE NU VINE DINLAUNTRUL NOSTRU ESTE FALS]
Îl puteţi forţa sau se poate forţa el însuşi, dar şi aceasta va avea la origine o anume lăcomie. Dacă i se promite Raiul, poate că ar încerca să nu mai fie lacom. Dar, de fapt, aceasta este lăcomie prin excelenţă. Raiul, moksha – eliberarea, sat-chit-anand – existenţa, conştiinţa, binecuvântarea, toate vor deveni obiect al lăcomiei lui.
Stiinta prezentei constiente spune că nu putem schimba un om dacă nu îi dăm şi tehnici adevărate prin care să poată înfăptui schimbarea. Doar predicile nu-i sunt de niciun folos.
Nimic nu se schimbă. Iar acest lucru se poate vedea peste tot în lume. .. este vizibil în întreaga lume – se predică prea mult, se face prea multă morală, sunt prea mulţi preoţi şi predicatori. Lumea întreagă este plină de ei şi, cu toate acestea, totul este atât de urât şi de imoral.
Ce se întâmplă de fapt? Dacă aţi da spitalele pe mâna predicatorilor, se va petrece ceva similar. Se vor duce în spitale şi vor începe să predice. Şi fiecare bolnav va ajunge să se simtă vinovat. "Este vina ta! Ai creat această boală. Acum trebuie să o schimbi."
Dacă spitalele ar fi încredinţate predicatorilor, care ar fi condiţia acestor spitale? Aceeaşi ca a lumii întregi. Predicatorii predică şi predică încontinuu.
Le tot spun oamenilor: "Nu fiţi mânioşi!", fără însă a oferi vreo tehnică. Şi am auzit acest lucru repetat de atâtea ori, încât nici nu mai punem întrebarea: "Ce tot spui? Eu sunt furios, iar tu îmi spui, pur şi simplu, «Nu mai fi mânios». Cum aş putea?
Când sunt furios înseamnă că «eu» sunt însăşi furia, mânia, şi tot ce găseşti să îmi spui este «Nu mai fi mânios». In cazul acesta tot ce îmi rămâne este reprimarea."
Dar prin ea se va crea şi mai multă furie. Şi va da naştere în acelaşi timp şi unui sentiment de vinovăţie, deoarece, dacă încerc să mă schimb şi nu reuşesc, apare un sentiment de inferioritate. Mă face să mă simt vinovat, mă face să mă simt incapabil, iată că nu sunt în stare să îmi controlez mânia! Nimeni nu poate ieşi învingător! Este nevoie de anumite arme, de anumite tehnici, deoarece furia este doar un semn că mintea este tulburată. Schimbă mintea tulburată, şi atunci semnul va dispărea. Furia nu face decât să arate ce se află în interior. Schimbă ceea ce este înăuntru şi se vor schimba şi manifestările exterioare.
Deci, VB nu se preocupă de aşa-zisa voastră moralitate. Accentul deosebit care se pune pe moralitate este meschin, este degradant, este inuman. Dacă cineva vine la mine, iar eu îi spun: "Mai întâi lasă la o parte mânia, lasă la o parte sexul, lasă la o parte asta şi asta", atunci eu sunt inuman. Ceea ce-i cer este imposibil. Iar această imposibilitate îl face pe om să se simtă mărunt sufleteşte, să se simtă meschin. Ajunge să se simtă inferior; se va simţi coborât în propriii ochi.
Dacă va încerca imposibilul, se va simţi ratat. Iar când ajunge un ratat, va fi convins că este păcătos.
Predicatorii v-au convins pe toţi, au convins întreaga lume că: "Sunteţi nişte păcătoşi".
Acesta este un lucru bun pentru ei, deoarece, dacă nu sunteţi convinşi că sunteţi păcătoşi, profesiunea lor nu-şi mai are rostul.
Trebuie să fiţi păcătoşi; numai aşa bisericile, templele şi moscheile vor continua să prospere. Păcatele voastre sunt succesul lor. Păcatele voastre sunt temelia celor mai impozante biserici. Cu cât sunteţi mai vinovaţi, cu atât bisericile se înalţă tot mai mult.
Ele sunt construite pe păcatul vostru, pe vinovăţia voastră, pe complexul vostru de inferioritate. Şi au creat astfel un om inferior." (Osho)
Cum sa devi o persoană remarcabilă în 5 săptămâni inlocuind efectele(virtutile morale) cu izvorul lor(prezenta constienta si cele patru atitudini corecte indicate de Patanjali si de Buddha) / How To Become An Outstanding Person In Five Weeks replacing effects ( moral virtues) with their source (awareness and the four right attitudes)
Metoda jurnalului zilnic a lui Benjamin Franklin pentru a cultiva cauzele (constienta si atitudinile corecte), in locul efectelor lor (virtutile morale)
Patanjali si Buddha au indicat patru atitudini : 1. Maitri/Metta (iubire simpatica, identificare ), 2. Karuna (iubire empatica; identificare), 3. Mudita ( bucurie ), 4. Upeksha/Upekha (egalitate mentala, neutralitate)[5]
Oamenii adormiti si cei analfabeti spiritual, fac propaganda pe mii de situri, erorii cultivarii efectelor (virtutilor morale)[7] si autoperfectionarii [4], in locul cultivarii cauzelor acestora: constienta si atitudinile corecte.
Exista doua articole despre eroarea cultivarii virtutilor morale: 1. Eroarea moralitatii - De ce cultivarea virtutilor morale este gresita ?"[7.1] si 2. De ce indemnul la moralitate este gresit ? Care este cea dintai porunca ? In ce consta adevarata rugaciune ? Care este calea de eliberare, ascensiune, indumnezeire ?
Care este singurul pacat ? Lipsa de constienta [7.2]
Cineva care nu a practicat prezenta constienta, imi spunea ca pentru a ajunge la aceasta stare este necesar sa schimbam cu totul modul de viata..
I-am raspuns ca nu se incepe cu schimbarea modului de viata, fiindca practica prezentei constiente e suficienta... moralitatea nu e cauza, ci un efect .
Nu se incepe cu moralitatea si religia, ci cu practica prezentei constiente . Vedeti in articolul despre eroare moralitatii [7.1] o anecdotă din viaţa lui Nagarjuna, care ilustreaza efectul transformator al prezentei constiente care vindeca hotia, lacomia.
Pledoaria lui Osho cu privire la eroarea moralitatii redata in [7.1] este remarcabila[ANEXA]
Tot asa nu se incepe cu moralitatea si religia, ci cu practica atitudinii iubirii empatice
"Nu aveti nevoie de religie pentru a avea morala. Dacă nu puteti discerne binele de rău, atunci va lipseste empatia, nu religia"/ You don’t need religion to have morals. If you can’t determine right from wrong, then you lack empathy, not religion." [8]
Benjamin Franklin a indicat trecerea in revista a zilei, la incheierea ei, este o forma de constienta retroactiva (recapitulare), care reproduce stergerea, care se petrece cu ocazia somnului, care a fost expusa in detaliu in articolul: "Calea intelepciunii este sa scazi zi de zi cunoasterea mijlocita"[3] . Constienta retroactiva la final de zi este mai buna decat inconstienta, dar ea mentine captivitatea in minte ( oglinda retrovizoare) si intareste egoul ( prin culpabilizare).
Doar tehnicile de recapitulare in sens invers ( din momentul prezent inapoi catre inceputul zilei) a succesiunii evenimentelor care au avut loc pe parcursul zilei au capacitatea de a desfasura ghemul creat si de a finanta constienta impartiala prin constienta retroactiva [3]
Metoda jurnalui lui Benjamin Franklin poate fi aplicata pt atitudini, prin inlocuirea punctului cu semnul plus(+) in caz de reusita si cu semnul minus(--) in caz de greseli/abateri de la atitudinile propuse. Jurnalul lui Benjamin Franklin avea 12 pagini fiecare avand drept titlu virtutea dorita ( vedeti imaginea paginii referitoare la cumpatare /temperance )[6] . Nu uncercati sa cultivati toate virtutile simultan. In fiecare saptamana va concentrati pe o singura virtute, lasand pe precedenta sa isi urmeze cursul natural [6]
Sistemul lui Benjamin Franklin era intemeiat pe principiul înlocuirii obiceiurilor nocive si vechi, cu obiceiuri noi, benefice. Cuvântul cheie fiind "obiceiuri". Când motivatia si dorinta de a le face sa dispară lipseste obiceiurile noastre ne duc automat în directia programata anterior. Intrebarea este daca sunteti programat pentru succes sau pentru esec ?Permiteti-mi să vă orientez în direcția cea bună"Benjamin Franklin’s system was based on the principle of repldvs /acing old-bad habits with new-good habits. The key word being habits. When motivation and desire fade away or take a leave of absence our habits automate us in a preprogrammed direction. The question is are you programmed for success or failure? Allow me to steer you in the right direction.[6]
Iata un exemplu al ignorantei si al propagandei pentru autoperfectionare [4.2]:
"Idealurile noastre sunt precum stelele : nu avem cum ajunge la ele cu mainile, dar, asemeni unui om pierdut in desert, le putem alege ca niste repere de orientare si, daca le urmam, avem sansa de a ne implini destinul. Faimosul inventator si om politic Benjamin Franklin[1] a ramas in constiinta lumii drept un campion al autoperfectionarii si urmaririi idealurilor (Eroarea autoperfectionarii si urmaririi virtutilor morale a fost abordata in cateva articole [2])
Poate ca cea mai expresiva dovada a perseverentei lui, exemplara pentru noi , consta in cele 13 virtuti esentiale in evolutia omului.
Pentru a-si inregistra progresele, Franklin si-a creat un jurnal impartit in 13 sectiuni , fiecare parte fiind corespunzatoare unei virtuti.
In fiecare seara , el obisnuia sa isi treaca in revista ziua trecuta si sa insemne cu un punct fiecare abatere de la virtutile propuse. Daca la inceput paginile erau innegrite de o multime de puncte, odata cu timpul , acestea s-au micsorat vazand cu ochii.
Dupa o vreme el si-a facut aceasta analiza nu zilnic ci anual , apoi la fiecare sapte ani .In cele din urma, Franklin a renuntat sa isi mai completeze jurnalul greselilor , dar l-a purtat mereu asupra lui , ca un avertisment si o aducere aminte." [4.2]
Cele 12 virtuti din biografia lui Benjamin Franklin[6]/ Benjamin Franklin’s Twelve Virtues [6] devin 13 virtuti in [4.1][4.2][4.3]
1 - Cumpatare/Temperance ( eliminarea exceselor alimentare): nu manca pana la umplere completa; nu bea pana te ametesti./ Eat not to dullness; drink not to elevation
2 - Tacere/ Silence ( eliminarea vorbariei inutile finanteaza ascultarea si constienta) : Vorbeste numai despre ceea ce este in beneficiul altora si al tau (nu vorbi decat ce poate fi folositor pentru tine si pentru altii); fereste-te de convorbiri desarte (evita conversatiile usuratice)/ Speak not but what may benefit others or yourself; avoid trifling conversation.
3 - Ordine/ Order (eliminarea dezordinii spatiale si temporale) : Fa in asa fel incat fiecare lucru sa isi aiba locul sau ; acorda fiecarei activitati/afacere un timp anume hotarat./ Let all your things have their places; let each part of your business have its time.
4 - Hotarare/ Resolution (eliminarea indeciziei): fii decis sa faci ceea ce esti dator sa faci, executa fara amanare ceea ce ai decis; Pune-ti in minte sa faci ceea ce esti dator sa faci ; fa fara sa gresesti ceea ce ti-ai propus/Resolve to perform what you ought; perform without fail what you resolve.
5 - Economie/ Frugality (practica simplitatea, reducerea dorintelor si eliminarea risipei de resurse financiare): Nu risipi nimic decat pentru a face bine celorlalti si tie insuti ; nu cheltui nimic fara a fi necesar/ Make no expense but to do good to others or yourself; i.e., waste nothing.
6- Sarguinta/ Industry. (elimina risipa de timp) : Nu pierde timpul ; fii mereu implicat in ceva util /ocupa-te neincetat cu ce este folositor; abtine-te de la orice fapta nefolositoare/ Lose no time; be always employed in something useful; cut off all unnecessary actions.
7- Sinceritatea/ Sincerity. ( practica autenticitatea; elimina separarea dintre gand si vorbe): Nu face apel la rautacioasa inselaciune ; gandeste inocent si drept ; vorbeste in acord cu gandurile tale; fereste-te de orice fel de prefacatorie, formeaza-ti cugetari drepte si sincere si conformeaza-te lor cand vorbesti/Use no hurtful deceit; think innocently and justly, and, if you speak, speak accordingly.
8- Dreptatea/ Justice. (nu leza/nedreptatii interesele altora) : Nu gresi in fata nimanui aducandu-i daune si refuzandu-i beneficii pe care esti dator sa i le acorzi; nu face rau nimanui, nu-i vatama interesele si nu intarzia sa-i faci binele la care te obliga datoria/Wrong none by doing injuries, or omitting the benefits that are your duty.
9- Moderatia mentala / Moderation. (elimina excesele si autoagresiunea): Evita extremele(excesele) ; abtine-te sa pui la inima ori sa te superi pe ofensele ori nedreptatile care ti se fac, atata vreme cat tu crezi ca nu le meriti/ Avoid extremes; forbear resenting injuries so much as you think they deserve.
10- Curatenia/ Cleanliness (elimina murdaria, poluarea pe corp, haine, casa, hrana materiala, hrana informationala): Nu tolera nici un fel de murdarie nici pe corp, nici pe haine, nici in casa si nici in modul cum iti duci viata / Tolerate no uncleanliness in body, clothes, or habitation.
11- Calmul/ Tranquility (apararea invulnerabilitatii pacii interioare) : Nu te lasa tulburat de lucruri marunte sau de incidente obisnuite ori inevitabile./ Be not disturbed at trifles, or at accidents common or unavoidable.
12- Castitatea/ Chastity. (elimina risipa de resurse genetice): Foloseste-te arareori de sexualitate(nu te lasa in voia placerilor trupesti) si numai pentru sanatate sau procreere ; niciodata din plictiseala , slabiciune sau pentru a dauna linisti si reputatiei altuia sau tie insuti./ Rarely use venery but for health or offspring, never to dullness, weakness, or the injury of your own or another’s peace or reputation.[6]
13- Modestia/Umilinta/ Humility : Urmeaza in aceasta privinta exemplul lui Iisus si Socrate./ Imitate Jesus and Socrates [4.3]
by Mirahorian Copyright © 2014 All Rights Reserved http://
BIBLIOGRAFIE
1. Inventatorul paratraznetului a fost un roman (Procopiu Divis), iar nu Benjamin Franklin
http://www.scribd.com/doc/
2. ARTICOLE DESPRE EROAREA CURSURILOR DE DEZVOLTARE PERSONALA
Tu esti o fiinta perfecta ucisa de vie, ingropata in credinte, fortata sa repete modele, impiedicata sa fie ea insasi. Tu esti perfectiunea; altii te-au facut sa crezi ca te poti dezvolta, ca poti sa te imbunatatesti, ca sa nu fii tu insati, ca sa accepti sa fii o copie, sa urmezi modele, sa accepti sa fii o fiinta moarta in viata. Tot ce ai de facut este sa dai la o parte gunoiul care acopera diamantul din tine... sa intri in starea in care iti realizezi desavarsirea ...sa scapi de orbire ..
Evolutie spirituala= aceeasi marie cu alta palarie; nu e nimic de evoluat, de adaugat, de dezvoltat, ci de inlaturat; totul este deja in tine; trebuie doar sa-ti amintesti cine esti... sa fii prezent, sa asculti tacerea si-ti vei aminti.. esti o fiinta unica ! Ce sa dezvolti ?
2.1. DEZINFORMAREA : INTRETINEREA CONFUZIEI INTRE SPIRITUALITATE SI CURSURILE DE DEZVOLTARE PERSONALA
Disinformation for the Maintenance of the confusion between spirituality and personal development courses
Lucid reflections on spirituality and personal development courses
https://www.facebook.com/
ADRESA DE DESCARCARE
https://www.facebook.com/
2.2. Eroarea autoperfectionarii /The error self-improvement
Motto: "Dacă va schimbati modul în care priviti lucrurile, (atunci ) lucrurile la care va uitati se schimba"/ "If you change the way you look at things, the things you look at change" (Wayne Dyer)
https://www.facebook.com/
2.3. Eroarea cursurilor de dezvoltare personala
ELIMINAREA ABSENTEI DIN VIATA TA, INCETAREA VIETII IN CARE ESTI TRAIT IN LOC SA TRAIESTI, IN CARE ESTI LOCUIT IN LOC SA TE LOCUIESTI
Ce se ascunde in spatele indemnului "Urmeaza-ti visele/ Follow your dreams" ?
Nu exista dezvoltare personala si imbunatatire decat pt prizonierii in minte, pentru mortii in viata Peste tot intalnim cursuri de dezvoltare personala facute de orbi pt uzul altor orbi . Ce dezvoltare personala si ce imbunatatire poate fi adusa celor adormiti ori celor morti in viata, daca nu trezirea, invierea din morti.
https://www.facebook.com/
https://www.facebook.com/
3. CALEA INTELEPCIUNII ESTE SA SCAZI ZI DE ZI CUNOASTEREA MIJLOCITA
" ( A urma) Calea cunoaşterii inseamna sa înveţi (sa adaugi) ceva nou in fiecare zi. Calea inţelepciunii inseamna sa dai drumul la ceva ( sa scazi cunoasterea mijlocita) in fiecare zi". / "The Way of Knowledge is to learn ( to add ) something new every day. The Way of Wisdom is to let go of ( to subtract ) something every day"./ "La voie de la connaissance est d'apprendre ( ajouter) quelque chose de nouveau chaque jour. La voie de la sagesse est de lâcher (enlever) quelque chose chaque jour (Proverb Zen si prima propozitie din Lao Tzu 48)
https://www.facebook.com/
4.1. Cele 13 principii ale lui Benjamin Franklin
http://
4.2. Blogul Dianei- Cele 13 reguli despre virtute ale lui Franklin
http://www.diane.ro/2011/
4.3. Benjamin Franklin’s 13 Virtues
http://powersbusiness.com/
4.4. The Original Thirteen Virtues of Benjamin Franklin
http://www.johnbluff.com/
5. ELIMINAREA ATITUDINILOR AUTODISTRUCTIVE PRIN CONSTIENTA SI REPROGRAMARE
O fiinta umana neinformata este in sclavie. Oamenii sunt asa de orbi incat nu vad ca recomandarea generalizata, de a practica iubirea simpatica (maitri; metta) in toate cazurile(dusmani, fiinte dragi ) reprezinta cauza autodistrugerii lor ! Care sunt in realitate cele doua tipuri de iubire, la care se refera cele doua porunci, la care Iisus a redus Legea veche si proorocii ?
"Nu-i nimic in neregula cu atitudinile gresite sau cu erorile de judecata; Ele doar te pot ucide, asta-i tot."/ "There's nothing wrong with wrong attitudes or with and errors in thinking. They just kill you, that's all !" ( Ihaleakala Hew Len )
"Cea mai mare descoperire a generatiei mele este că un om isi poate schimba viata, pur si simplu prin modificarea atitudinii mintii sale"/ "The greatest discovery of my generation is that a man can alter his life simply by altering his attitude of mind."(William James)
"Cea mai mare descoperire a tuturor timpurilor este că un om isi poate schimba viitorul doar prin schimbarea atitudinii sale"/"The greatest discovery of all time is that a person can change his future by merely changing his attitude." (Oprah Winfrey)
"O fiinta umana (popor; populatie; civilizatie) neinformata este o fiinta (popor; populatie; civilizatie) in sclavie/ An uninformed human being (people, populace, civilization) is a human being (people, populace, civilization) in slavery" /Une population non informé est une population qui vit en esclavage (George Washington)
https://www.facebook.com/
Care sunt cele patru atitudini corecte indicate de Patanjali si de Buddha ( care azi se afla la originea legii atractiei, gandirii pozitive si EFT- tehnicilor de eliberare emotionala), pt. a realiza Impacarea, Trezirea, Eliberarea si Iluminarea ?
Which are the four right attitudes towards ourselves and others to realize Inner Peace, Enlightenment, Liberation or Ascension/ Quelles sont les quatres attitudes correctes envers nous-mêmes et les autres pour realiser la paix intérieure, l'éveil, la libération ou l'Ascension
http://
6. Cum sa devi o persoană remarcabilă în 5 săptămâni inlocuind efectele cu izvorul lor / How To Become An Outstanding Person In Twelve Weeks
http://
imaginea paginii referitoare la cumpatare /temperance
http://
The Autobiography of Benjamin Franklin (Dover Thrift Editions)
http://www.amazon.com/gp/
7.1 Eroarea moralitatii - De ce cultivarea virtutilor morale este gresita ?
https://www.facebook.com/
ADRESE DE DESCARCARE
https://www.facebook.com/
de la adresa de mai sus pot descarca doar membrii grupului
Awakening Now - How to Survive the Earth Changes
http://www.facebook.com/
ALTE ADRESE DE DESCARCARE
http://www.scribd.com/doc/
7.2. De ce indemnul la moralitate este gresit ? Care este cea dintai porunca ?
In ce consta adevarata rugaciune ? Care este calea de eliberare, ascensiune, indumnezeire ?
Care este singurul pacat ? Lipsa de constienta
http://
8. VALOAREA IUBIRII EMPATICE / THE VALUE OF EMPATHETIC LOVE
Ascunderea empatiei (compasiunii ) sub eticheta generala si falsa de bunatate
https://www.facebook.com/
ANEXA
Osho despre eroarea moralitatii [7.1]: "Dar, pentru moralitate, pentru religii – pentru aşa-numitele religii –, ordinea trebuie impusă, bunătatea trebuie să fie impusă, de undeva de sus, de undeva din afară. Religiile, preceptele morale, preoţii, papii consideră că răul vă defineşte încă de la început –reţineţi acest lucru. Ei nu cred în bunătatea omului; nu cred în bunătatea înnăscută a omului. Ei cred că sunteţi răi şi, dacă nu vă învaţă să fiţi buni, nu puteţi fi buni; dacă bunătatea nu vă este impusă din afară, nu are cum să vină dinăuntru. Deci, pentru preoţi, pentru oamenii religioşi, pentru moralişti, sunteţi răi de la natură.
Bunătatea este o disciplină impusă din afară.
Sunteţi haos, şi ei trebuie să aducă ordinea; ei sunt cei care vor aduce ordinea.
Numai că ei sunt cei care au transformat lumea în dezordine, haos, confuzie, într-o casă de nebuni, deoarece ei sunt cei care, de secole şi secole, fac ordine şi disciplinează."
IN LOC SA VA ARATE CALEA DE A VA REINTOARCE ACASA, CALEA CATRE PROGRAMUL SURSA - DE FRICA CA VETI REDEVENI LIBERI, OMNIPOTENTI, PRIN ACCESUL LA FUNCTIONAREA DIVINA -NICI EI NU INTRA, SI NICI PE ALTII NU-I LASA SA INTRE PE POARTA CATRE INDUMNEZEIRE
"Au fost nişte învăţători atât de buni [PREOŢI, OAMENII RELIGIOŞI, MORALIŞTII], încât elevii lor au ajuns la nebunie.
O stinta autentica nu poate începe prin a pune condiţia ca, înainte de orice altceva, să devii moral şi abia după aceea să începi să practici prezenta constienta" care va conduce la meditatie si la vindecare . Diferenta intre medicatie si meditatie este doar de o litera, dar una dintre vindecari vine din afara, iar cealalta din centrul nostru .
Calea expusa in stiinta este amorală. Incercaţi să priviţi astfel lucrurile… un medicament este amoral; medicamentul nu este nici moral, nici imoral. Dacă îl administrăm unui hoţ, îşi va face efectul şi-l va ajuta; dacă îl administrăm unui sfânt, se va petrece acelaşi lucru.
Medicamentul nu va face nicio deosebire între un ticălos şi un sfânt; nu poate spune: "Acesta este un hoţ, am să-l ucid; acesta este un sfânt, am să-l ajut."
Medicamentul este un produs al ştiinţei. Pentru el, faptul că eşti hoţ sau sfânt este lipsit de însemnătate.
Stiinta trezirii nu va cere acest lucru absurd. Sa va vindecati intai de vicii, tipare reactionale autodistructive si apoi sa va dea medicamentul :
"O persoană este bolnavă, are febră, iar doctorul vine şi spune: "Mai întâi coborâţi febra, însănătoşiţi-vă; abia după aceea vă pot da medicamentul.
Cam aşa se întâmplă.
Un hoţ vine la un sfânt şi-i spune: "Sunt un hoţ. Spune-mi cum să fac să practic meditaţia?" Sfântul îi spune: "Intâi şi-ntâi nu mai fi hoţ. Cum să poţi practica meditaţia dacă eşti hoţ?"
Un alcoolic vine şi spune: "Eu sunt alcoolic. Cum pot face să practic meditaţia?"
Sfântul răspunde: "Prima condiţie este să renunţi la băutură; abia după aceea poţi începe să practici meditaţia." Aceste condiţii sunt sinucigaşe. Omul este alcoolic, iar hoţul este imoral deoarece mintea lor este tulburată. Acestea sunt consecinţe ale unei minţi tulburate, dar lor li se spune: "Mai întâi fă-te bine, apoi vei putea medita."
Insă, în acest caz, cine ar mai avea nevoie de meditaţie?
Meditaţia se practică în scopul vindecării. Meditaţia este un medicament.
Stiinta prezentei constiente este amorală. Incercaţi să priviţi astfel lucrurile… un medicament este amoral; medicamentul nu este nici moral, nici imoral. Dacă îl administrăm unui hoţ, îşi va face efectul şi-l va ajuta; dacă îl administrăm unui sfânt, se va petrece acelaşi lucru.
Medicamentul nu va face nicio deosebire între un ticălos şi un sfânt; nu poate spune: "Acesta este un hoţ, am să-l ucid; acesta este un sfânt, am să-l ajut."
Medicamentul este un produs al ştiinţei. Pentru el, faptul că eşti hoţ sau sfânt este lipsit de însemnătate.
Nu te întreabă cine eşti. Este suficient să fii om. Indiferent unde eşti, indiferent ce eşti, eşti acceptat.
Alege o tehnică ce ţi se potriveşte, pune-ţi în ea toată energia şi niciodată nu vei mai fi acelaşi.
Tehnicile adevărate, autentice vor avea mereu acelaşi efect. Dacă aş începe prin a pune condiţii, aş dovedi că folosesc o pseudotehnică.
Dacă spun: "Mai întâi trebuie să faci asta, şi nu trebuie să faci asta, după care…", asemenea condiţii sunt imposibil de îndeplinit, căci un hoţ îşi poate schimba obiectivul, prada, dar nu va înceta de a fi hoţ.
Un om lacom îşi poate schimba obiectul lăcomiei, dar nu poate înceta de a mai fi lacom. [PRIN FORTARE DIN AFARA CA IN MORALITATE; CEEA CE NU VINE DINLAUNTRUL NOSTRU ESTE FALS]
Îl puteţi forţa sau se poate forţa el însuşi, dar şi aceasta va avea la origine o anume lăcomie. Dacă i se promite Raiul, poate că ar încerca să nu mai fie lacom. Dar, de fapt, aceasta este lăcomie prin excelenţă. Raiul, moksha – eliberarea, sat-chit-anand – existenţa, conştiinţa, binecuvântarea, toate vor deveni obiect al lăcomiei lui.
Stiinta prezentei constiente spune că nu putem schimba un om dacă nu îi dăm şi tehnici adevărate prin care să poată înfăptui schimbarea. Doar predicile nu-i sunt de niciun folos.
Nimic nu se schimbă. Iar acest lucru se poate vedea peste tot în lume. .. este vizibil în întreaga lume – se predică prea mult, se face prea multă morală, sunt prea mulţi preoţi şi predicatori. Lumea întreagă este plină de ei şi, cu toate acestea, totul este atât de urât şi de imoral.
Ce se întâmplă de fapt? Dacă aţi da spitalele pe mâna predicatorilor, se va petrece ceva similar. Se vor duce în spitale şi vor începe să predice. Şi fiecare bolnav va ajunge să se simtă vinovat. "Este vina ta! Ai creat această boală. Acum trebuie să o schimbi."
Dacă spitalele ar fi încredinţate predicatorilor, care ar fi condiţia acestor spitale? Aceeaşi ca a lumii întregi. Predicatorii predică şi predică încontinuu.
Le tot spun oamenilor: "Nu fiţi mânioşi!", fără însă a oferi vreo tehnică. Şi am auzit acest lucru repetat de atâtea ori, încât nici nu mai punem întrebarea: "Ce tot spui? Eu sunt furios, iar tu îmi spui, pur şi simplu, «Nu mai fi mânios». Cum aş putea?
Când sunt furios înseamnă că «eu» sunt însăşi furia, mânia, şi tot ce găseşti să îmi spui este «Nu mai fi mânios». In cazul acesta tot ce îmi rămâne este reprimarea."
Dar prin ea se va crea şi mai multă furie. Şi va da naştere în acelaşi timp şi unui sentiment de vinovăţie, deoarece, dacă încerc să mă schimb şi nu reuşesc, apare un sentiment de inferioritate. Mă face să mă simt vinovat, mă face să mă simt incapabil, iată că nu sunt în stare să îmi controlez mânia! Nimeni nu poate ieşi învingător! Este nevoie de anumite arme, de anumite tehnici, deoarece furia este doar un semn că mintea este tulburată. Schimbă mintea tulburată, şi atunci semnul va dispărea. Furia nu face decât să arate ce se află în interior. Schimbă ceea ce este înăuntru şi se vor schimba şi manifestările exterioare.
Deci, VB nu se preocupă de aşa-zisa voastră moralitate. Accentul deosebit care se pune pe moralitate este meschin, este degradant, este inuman. Dacă cineva vine la mine, iar eu îi spun: "Mai întâi lasă la o parte mânia, lasă la o parte sexul, lasă la o parte asta şi asta", atunci eu sunt inuman. Ceea ce-i cer este imposibil. Iar această imposibilitate îl face pe om să se simtă mărunt sufleteşte, să se simtă meschin. Ajunge să se simtă inferior; se va simţi coborât în propriii ochi.
Dacă va încerca imposibilul, se va simţi ratat. Iar când ajunge un ratat, va fi convins că este păcătos.
Predicatorii v-au convins pe toţi, au convins întreaga lume că: "Sunteţi nişte păcătoşi".
Acesta este un lucru bun pentru ei, deoarece, dacă nu sunteţi convinşi că sunteţi păcătoşi, profesiunea lor nu-şi mai are rostul.
Trebuie să fiţi păcătoşi; numai aşa bisericile, templele şi moscheile vor continua să prospere. Păcatele voastre sunt succesul lor. Păcatele voastre sunt temelia celor mai impozante biserici. Cu cât sunteţi mai vinovaţi, cu atât bisericile se înalţă tot mai mult.
Ele sunt construite pe păcatul vostru, pe vinovăţia voastră, pe complexul vostru de inferioritate. Şi au creat astfel un om inferior." (Osho)
Sursa: Mirahorian
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu